luni, 1 august 2011

Hârtie albastră




       De mult timp mi-am dorit să citesc "Mirona" de Cella Serghi, şi abia anul acesta am găsit cartea. E alături de "Pioneze şi hârtie albastră" a lui Sergiu Singer şi "Deşertul pentru totdeauna" de Octavian Paler cartea cu
hârtie albastră-mărturii din cel de-al Doilea Război Mondial. 





Am notat câteva citate frumoase din toate cele trei cărţi.
   Mirona-Cella Serghi


"Nu trebuie să trec prin viaţă fără să las o urmă, o lacrimă, o tresărire din câte am avut pentru tot ceea ce mi s-a părut frumos şi bun...Trebuie să las în urma mea ceva care să-mi semene cât de puţin."
"Greşeala pe care o face fiecare dintre noi-cel puţin aşa au căutat să-mi explice-este că se gândeşte prea mult la micile lui înfrângeri, la dorinţele personale şi prea puţin la acest miracol care e viaţa, la obligaţia pe care o avem faţă de ea, obligaţia de a o face mai frumoasă, mai bună."
"Lisandra pretindea că viaţa e un miracol şi voia neapărat să se măsoare cu ea."
"Viaţa îţi va răspunde la orice întrebare. Numai dacă ai s-o iei în piept, aşa cum trebuie, cinstit şi cu încredere în forţele tale. "
"Acolo unde viaţa e în pericol la tot pasul, acolo o preţuieşti mai mult şi o aperi mai dârz. Acolo ai prilejul să te descoperi."
    Deşertul pentru totdeauna-Octavian Paler


"Am visat lucruri imposibile, dar nu măreţe."
"Singurătatea e oglinda cea mai limpede în care te poţi privi."
"Lumea nu e făcută pentru visători; mai ales pentru visătorii care se mulţumesc să îşi viseze viaţa."
"Zeii când vor să pedepsească pe cineva, îi dăruiesc o memorie bună."
"Numai ceea ce se face cu pasiune merită să fie făcut."
    Pioneze şi hârtie albastră-Sergiu Singer


"Câteodată ţi se împlinesc visuri nevisate."

2 comentarii:

  1. Am citit si eu o carte de Cella Serghi - "panza de paianjen" si am fost foarte multumita de stilul de a scrie.

    Multumesc pentru recomandare, promit sa citesc de indata ce fac rost de cartile pe care mi le-ai spus.

    Imi place ca ai atasat si citate, asta ma face si mai mult sa imi doresc sa devorez cartile :X

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu vreau să mai citesc "Pe firul de păianjen al memoriei" şi "Această dulce povară, tinereţea" aparţinând Cellei Serghi. Într-una din cărţile citite apărea următoarea frază:"Cred că nicio carte nu rezistă dacă nu zideşti în ea o parte din sufletul tău."(Cella Serghi)

    Cu plăcere. Sper să fie o lectură plăcută. :)

    RăspundețiȘtergere