luni, 1 august 2011

Hârtie albastră




       De mult timp mi-am dorit să citesc "Mirona" de Cella Serghi, şi abia anul acesta am găsit cartea. E alături de "Pioneze şi hârtie albastră" a lui Sergiu Singer şi "Deşertul pentru totdeauna" de Octavian Paler cartea cu
hârtie albastră-mărturii din cel de-al Doilea Război Mondial. 





Am notat câteva citate frumoase din toate cele trei cărţi.
   Mirona-Cella Serghi


"Nu trebuie să trec prin viaţă fără să las o urmă, o lacrimă, o tresărire din câte am avut pentru tot ceea ce mi s-a părut frumos şi bun...Trebuie să las în urma mea ceva care să-mi semene cât de puţin."
"Greşeala pe care o face fiecare dintre noi-cel puţin aşa au căutat să-mi explice-este că se gândeşte prea mult la micile lui înfrângeri, la dorinţele personale şi prea puţin la acest miracol care e viaţa, la obligaţia pe care o avem faţă de ea, obligaţia de a o face mai frumoasă, mai bună."
"Lisandra pretindea că viaţa e un miracol şi voia neapărat să se măsoare cu ea."
"Viaţa îţi va răspunde la orice întrebare. Numai dacă ai s-o iei în piept, aşa cum trebuie, cinstit şi cu încredere în forţele tale. "
"Acolo unde viaţa e în pericol la tot pasul, acolo o preţuieşti mai mult şi o aperi mai dârz. Acolo ai prilejul să te descoperi."
    Deşertul pentru totdeauna-Octavian Paler


"Am visat lucruri imposibile, dar nu măreţe."
"Singurătatea e oglinda cea mai limpede în care te poţi privi."
"Lumea nu e făcută pentru visători; mai ales pentru visătorii care se mulţumesc să îşi viseze viaţa."
"Zeii când vor să pedepsească pe cineva, îi dăruiesc o memorie bună."
"Numai ceea ce se face cu pasiune merită să fie făcut."
    Pioneze şi hârtie albastră-Sergiu Singer


"Câteodată ţi se împlinesc visuri nevisate."

3 comentarii:

  1. Am citit si eu o carte de Cella Serghi - "panza de paianjen" si am fost foarte multumita de stilul de a scrie.

    Multumesc pentru recomandare, promit sa citesc de indata ce fac rost de cartile pe care mi le-ai spus.

    Imi place ca ai atasat si citate, asta ma face si mai mult sa imi doresc sa devorez cartile :X

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu vreau să mai citesc "Pe firul de păianjen al memoriei" şi "Această dulce povară, tinereţea" aparţinând Cellei Serghi. Într-una din cărţile citite apărea următoarea frază:"Cred că nicio carte nu rezistă dacă nu zideşti în ea o parte din sufletul tău."(Cella Serghi)

    Cu plăcere. Sper să fie o lectură plăcută. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu pot să mulțumesc suficient serviciului de finanțare lemeridian și să-i anunț pe cât de recunoscător sunt pentru toată asistența oferită de dvs. și de personalul echipei dvs. și aștept cu nerăbdare să le recomand prietenilor și familiei în cazul în care au nevoie de consultanță sau asistență financiară. Împrumut de afaceri .Via Contact:. lfdsloans@lemeridianfds.com / lfdsloans@outlook.com. WhatsApp ... + 19893943740. Mențineți treaba excelentă.
    Mulțumesc, Busarakham.

    RăspundețiȘtergere